Co robić gdy sprzedaję pojazd?

1. Powiadom swojego ubezpieczyciela o sprzedaży.

Wystarczy, że przedstawisz nam umowę kupna-sprzedaży w dowolnej formie: osobiście, mailem, faksem. My zajmiemy się poinformowaniem Towarzystwa Ubezpieczeń. Powinieneś to zrobić w ciągu 14 dni od sprzedaży. Jeżeli chcesz uzyskać zwrot części zapłaconej przez Ciebie składki za ubezpieczenie OC pojazdu musisz pamiętać, żeby wraz z umową kupna-sprzedaży przedłożyć do podpisu kupującemu wypowiedzenie nabywcy - do pobrania na naszej stronie.

2. Zgłoś sprzedaż w Twoim Wydziale Komunikacji.

Możesz to zrobić przesyłając umowę kupna-sprzedaży pocztą lub dostarczając ją osobiście. Dlaczego jest to istotne? Chroni Cię to od ewentualnych roszczeń w sytuacji gdyby nowy właściciel spowodował kolizję, wypadek lub zostałby ukarany mandatem karnym poruszając się pojazdem zarejestrowanym na starego właściciela, jak również od kary UFG za brak ważnej polisy OC po dniu sprzedaży pojazdu.